Škof Andrej Glavan je na nedeljo Svetega pisma maševal v stolnici. Med sv. mašo so katehumeni prejeli Sveta pisma.
Iz nagovora škofa Glavana:
Dragi bratje in sestre!
Vsaka nedelja je pravzaprav nedelja Svetega pisma, saj je branje odlomkov Svetega pisma eden od dveh glavnih delov sv. maše. Pri vsaki maši nam Cerkev pogrinja dve mizi. Mizo Božje besede in mizo evharistije.
Kaj delamo, ko pri sv. maši poslušamo Božjo besedo? Srečamo se s klicem živega navzočega Boga, ki nas nagovarja. Oznanilo, ki ga poslušamo, sta skupaj formulirala Bog in pisatelj. Zapisano oznanilo ni mrtvo, ampak živo, kar nam pove tudi današnji evangeljski odlomek. Minulo nedeljo smo slišali, kako je Jezus prišel v soboto v shodnico in prebral iz zvitka svetopisemski odlomek. Današnji odlomek se začne tako, kot smo ga minulo nedeljo končali: »Danes se je to Pismo izpolnilo tako, kakor ste slišali.«
Tudi pri vsaki maši so svetopisemski teksti namenjeni živim ljudem. Narobe bi bilo, če bi jih občudovali kot slavne starodavne tekste. Ne, namenjeni so za ta trenutek za konkretne pri maši navzoče ljudi. Zato pa nobeno drugo pisanje ni tolikokrat prepisano, natisnjeno, prevedeno, prebrano in razlagamo kot Sveto pismo. Stara zaveza je bila pred davnimi stoletji podlaga za 3 svetovne religije, Nova zaveza pa posebej temelj krščanstva, ki je najbolj razširjeno gibanje vseh časov, vri zamisli v umetnosti in literaturi, spodbuda družbenim gibanjem.
Seveda je umestno, če se danes vprašamo, ali nas dejstvo, da je Božja beseda namenjena vsakemu osebno, kaj pretrese. Ali Božjo besedo poslušam površno in raztreseno, ali pa zbrano z živo zavestjo, da sem v živem stiku z Bogom? Kakšna je pri tem moja zunanja in tudi notranja drža? Ali gojim spoštovanje do te Božje besede? Ali sem pozoren, kdaj se me bo kakšna misel te besede posebej dotaknila v srcu? Kako mi odgovarja na moje življenjske probleme, stiske, veselje in uspehe? In končno, ali premišljujem vse te besede, kot jih je premišljevala v svojem srcu Marija?
Drugi vatikanski cerkveni zbor je pred 50-imi leti bogoslužnemu oznanjevanju Božje besede pri maši dodelil enakovreden položaj, kot ga ima evharistično bogoslužje: »Cerkev je Sveto pismo vedno spoštovala podobno kakor Gospodov telo samo, saj, posebno v svetem bogoslužju, z mize Božje besede in Kristusovega telesa, neprenehoma jemlje Kruh življenja in ga daje na voljo vernim« (BR 21).
Dragi katehumeni! Za svojo odločitvijo, da želite prejeti zakramente se morate zahvaliti Bogu, ki vam je razsvetlil srce in vzpodbudil, da sprejmete njegov klic in postanete člani katoliške Cerkve in Božji otroci, njegovi učenci in pričevalci. Zdaj boste dobili v svoje roke Sveto pismo, ki naj odslej v pripravi na krst, birmo in prvo srečanje z Jezusom v sv. obhajilu postane prvi izvir, da ne bo krst ali birma le nekaj zunanjega, ampak da si iskreno oblečete Kristusa in v zakramentih prejmete moč Svetega Duha, da boste zaživeli polno krščansko življenje, ki vas bo osrečevalo in bogatilo in dajalo smisel vašemu življenju, kljub slabostim in preizkušnjam.
Nekoč so rekli: »Povej mi, s kom se družiš, in ti povem, kdo si.« Danes se vse pogosteje sliši: »Povej mi, kaj bereš, kar velja tudi za internet, pa ti povem, kakšen si.« Naj bo branje Svetega pisma odslej dokaz, da želite postati kristjani – Jezusovi učenci. Že zdaj pa vas vabim, da se po možnosti udeležiti škofijskega evharističnega dneva 17. aprila in slovenskega evharističnega kongresa 13. junija v Celju.